2010. május 29., szombat

2000 forint ki nem értesített tartozás miatt venné el a házát a bankmaffia...

2007 augusztusában vásároltunk párommal Monoron egy házat, melyet az ERSTE banktól kapott Fundamenta lakáskasszával kombinált hitelből finanszíroztunk. Ennek részleteit fizettük is, csak időközben a helyzet kissé megváltozott - írja egy áldozat a hitelkarosultak.blog.hu oldalon.
Azóta két gyermekünk született, ezért a (a GYED miatt) bevételeink csökkentek, a világgazdasági válság miatt a részleteink majdnem 60%-al nőttek akárcsak – hab a tortán – az árak is kissé elszaladtak. Mi 2009 januárjától folyamatosan jártunk az ERSTE bank monori fiókjába, ahol a sok könnyítő csomagból egyet sem tudtunk igénybe venni valamilyen kitétel miatt, amit feltételként szabtak.
2009 novemberében adódott egy lehetőség, erre be is adtuk a könnyítési kérelmet, a bevételek csökkenésére hivatkozva. Itt folytatódott a mi kis kálváriánk.
Először is, mint tudomásomra jutott, a kérelmünket csak 2010 januárjában továbbították a központba. Nem tudom mi tartott eddig, tudtommal mielőbb meg kellett volna tenniük, ez nem történt meg. Mi ekkor már heti szinten (néha sűrűbben) érdeklődünk, mi a helyzet, a válasz mindig az volt, hogy elbírálás alatt. Mi nem tudtuk fizetni a megnövekedett részleteinket, ezért az elmaradásunk halmozódott.
Közben segítségért fordultunk az önkormányzathoz, illetve megkértük a krízisalap támogatását, természetesen elutasítottak mindkét esetben – van egy bűnünk, egyikünk dolgozik.
Telefonon hívtak a bankból (a szokásos: rendezzük a tartozásunkat), és tanácsukra mi kifizettük a Fundamentán fennálló elmaradásunkat, több mint 200 ezer forintot. Ezt családi kölcsönből tudtuk akkor megtenni. Valamint azon az áron, hogy a hitelből egy fillért sem tudtunk törleszteni. Elutaltuk, megkérdeztük rendben van-e. A lakáskassza által telefonon adott információ szerint nem volt elmaradásunk. Pár nappal később ismét hívtuk őket, azt mondták, minden rendben, a pénz beérkezett, nincs tartozásunk.
Közben mi siettettük a könnyítés elbírálását, de még mindig ott tartottunk válaszként, hogy elbírálás alatt… Február 12-én beadtunk egy panaszt a monori fiókban, amit ők átvettek, ebből egy pecséttel, aláírással ellátott példánnyal is rendelkezünk. Ez utóbbira azóta sem válaszoltak, bár a PSZÁF holnapján is fenn van, hogy 30 napon belül ki kellett volna érdemben vizsgálni az ügyet, és írásban válaszolniuk kellett volna.
A mai napon viszont hívtak telefonon, hogy ha nem rendezzük az elmaradásunkat, pénteken, azaz 14-én elküldik számunkra a szerződésbontást. Mi csodálkoztunk, mondtuk, hogy benn van a könnyítésünk, miért mondják fel? Közölték, hogy márciusban elutasították, és mindenképp rendezzük a tartozást, különben nem tudnak segíteni.
Sikerült kiderítenem, mert azt telefonon nem voltak hajlandók megmondani, miért utasítottak vissza egy mindenki által elfogadottnak, és megkaphatónak ítélt kérelmet. Állítólag a lakáskasszán volt elmaradásom. Én ezeket rendeztem, hívtam őket, van-e elmaradás, ott azt mondták, nincs. 2000 Ft elmaradás miatt hívtak, amiről elfelejtettek szólni, nem tudom, minek a díja ez, nekem nem volt róla tudomásom. Most ezért akarják lefoglalni a házam.
Ha más mondja, azt hiszem viccel, de ezt csinálják most velünk.
- nem értesítettek semmiről
- a kapott információk alapján nem volt elmaradásom
- 6 hónapig ülnek a kérelmemen, közben feltesznek a KHR rendszerbe
Meg lehet ezt tenni egy családdal 2010-ben? Én a lehetőségeimhez képest mindent megtettem, a kapott információk alapján cselekedtem. És egy téves információ alapján el akarják kaszálni négy ember, köztük két apró gyerek életét.
Azóta jártunk az ERSTE Bank monori fiókjában, ahol próbáltak segíteni. Azt a választ kaptuk, hogy fizessünk be 40 ezer forintot. Másnap közölték, hogy indítsuk újra a kérelmet, mert 30 napnál régebbiek a beadott dokumentumok. Miért? Még az előzőre hivatalos választ sem kaptunk. Arra nem volt jogorvoslati lehetőségünk.
Mellékesen 2 hónapig ültek a papírjainkon itt, Monoron, mielőtt továbbították volna. Akkor nem számított a 30 nap? Meg amikor novembertől februárig heti szinten siettettük, hogy február 15-én ne kerüljünk fel a KHR rendszerbe? Február 12-én átvették a panaszunkat, és arra sem méltóztattak válaszolni.
Ezek után nem tudom, mit tehetnék. Mellékeltem az első panaszt, amelyet a következő fog követni, de ha annyi haszna lesz mint az elsőnek, azt hiszem készülhetek a költözésre.
(hitelkarosultak.blog.hu)