2009. május 15., péntek

Az akadémia tagjának véleménye...

"Academicus" a Magyar Tudományos Akadémia tagja.Tisztsége zavartalan 

fenntartása érdekében álnéven publikál és magáról sem kíván személye azonosítására szolgáló, bármilyen információt adni.


Orbán Viktor, az arcátlan hazudozó 2009. május 14-én bemutatta programját.

A Magyar Nemzet online kiadása programbemutató beszédét ezzel a címmel reklámozta: 

SENKIT SEM HAGYUNK AZ ÚT SZÉLÉN.

Idézik szó szerint: „Be akarjuk bizonyítani, hogy szemben azzal, 

ami az elmúlt hét évben történt, senkit sem hagyunk az út szélén”.

Ezt ígéri tehát a Fidesz elnöke, ha megválasztják.

Orbán Viktor 2007. szeptember 18-án is beszédet mondott, 

amelyet ezzel fejezett be: „Ezért mi senkit sem hagyunk az út szélén, mert számunkra egy az ország”.

Orbán akkor azt ígérte, hogy mindenkit megvédenek, akiket politikai okokból ér bántalom.

Senkit se védtek meg.

Gaudi-Nagy Tamás Nemzeti Jogvédő Szolgálata és Morvai Krisztina védte meg azokat, 

akiket nem csak összevertek a rendőrök, de a bíróságok első fokon még el is ítélték őket.

Tud valaki Vona Gábor egyetlen ígéretét idézni, amit nem tartott be? 

Tud valaki Morvai Krisztina egyetlen ígéretét idézni, amit nem tartott be?

Nem!

Akkor, ha ön marha, szavazzon Orbánra.

Academicus

(nemenyi.net)

Jobbik Magyarországért Mozgalom 30 másodperces kampányvideója

2009. május 12., kedd

Vona Gábor a Nap-keltében

Ajánlószelvényeket hamisítottak a fehérgalléros cigánybűnözők

K. Orbán megint lebukott

 

A Kolompár Orbán által leadott ajánlószelvények az OVB-ülésen általam megvizsgálhatott részének több mint 30%-a hamisítvány. Bár ezt a választási bizottság is elismerte, mégis leállította az ellenőrzést, és első fokon jóváhagyta a cigánypárt EP-választási indulását, melyről így a Jobbik felülvizsgálati kérelme alapján a Legfelsőbb Bíróság dönthet, akárcsak az SZDSZ esetében. Mivel az OVB szemet hunyt a választás rendje elleni bűncselekmény felett, nekem kell feljelentést tennem, a fehérgalléros cigánybűnözésben való közreműködés miatt bűnpártolás címén is.

Az MCF Roma Összefogás Párt a pénteki határidő előtt néhány órával adott le 22395 ajánlószelvényt. Egyetlen hamisítványra sem figyelt fel az Országos Választási Iroda több tucat munkatársának egyike sem, pedig szokás szerint kétszer is megvizsgálták szemrevételezéssel. Pénteken délután OVB-ülés volt más ügyekben, utána bezárt a hivatal, és hétvégén sem engedélyezték kérésemre sem, hogy iratbetekintési jogommal élve megvizsgálhassam a cigányok szelvényeit.

Vasárnap az újabb bizottsági ülésen már kész tények elé voltam állítva, hogy 21207 érvényes. Ekkor csak az adattartalmilag vagy formailag érvénytelen 1188 cédula megvizsgálására volt időm, de helyben kiderítettem, hogy azok közül 366 db hamisított is, vélhetően tintasugaras nyomtatóval készült.
Ezt az OVB-tagok megtekintve el is ismerték, sőt Rytkó Emília OVI-vezető is belátta, hogy átcsúsztak a korábbi szemrevételezéseken. Ennek ellenére egyedül Vejkey Imre KDNP-delegált támogatta a további vizsgálatot, a többi tag egyszerűen lezárta az ügyet, holott kifejezetten kértem a döntés hétfőre napolását, s vállaltam a munka elvégzését. A már tényként kezelhető, legalább 366 hamisítvány miatti feljelentési javaslatommal pedig teljesen egyedül maradtam. A hivatali bűnpártolást öt évig terjedő szabadságvesztéssel sújtja a Btk., megteszem a szükséges feljelentéseket, a megalapozatlan döntéshozatal felülvizsgálata érdekében pedig a Legfelsőbb Bírósághoz fordulok.

Az LB dönthet az SZDSZ formai hibás listabejelentő nyomtatványáról is, miután a dátum nélküli keltezés felett is szemet hunyt az OVB: a biankó dokumentum érvénytelenségére való figyelmeztetésem csak 5:2-es szavazást eredményezett.

A havi háromszázezer forintos fizetést kapó, választott OVB-tagok még mellékállásnak sem tekintik e feladatkörüket, ugyanis minimális munkára sem hajlandó egyikük sem (nemhogy az ajánlószelvényeket nem vizsgálják meg, ami kötelességük volna, de még egy rendkívüli ülésre sem hajlandók elmenni, sőt hangversenyre való távozás miatt vált határozatképtelenné a pénteki ülés). Az esküjüktől független, politikailag elkötelezett tagokra jellemző, hogy a Munkáspárt ajánlószelvényeinek telefonos ellenőrzését célzó javaslatom mellett egyedül a kommunistákkal rivális MSZP delegáltja emelt szót, míg az SZDSZ-konkurens LMP-HP céduláinak komolyabb vizsgálatát kizárólag a szélsőliberális pártküldött szorgalmazta (persze a csütörtökön leadott szelvényeket ő is lusta volt korábban ellenőrizni).

A Jobbik Magyarországért Mozgalom érdekeit nem sértené, ha a szavazólapra 6 baloldali lista kerülne, s a csalásgyanús pártok egyikének sincs komoly esélye az EP-be jutásra, azonban az igazság, a választás tisztasága mindennél fontosabb. A Jobbiknak volt most is számszerűleg és arányosan is a legkevesebb, egyedüliként 3% alatti hibás ajánlószelvénye. A ferencvárosi időközi választás során mindent megtettem a csalók visszaszorítása érdekében (a rendőrségi nyomozás jelenleg is folyik), melynek volt eredménye a mostani listaállítás során is: jóval kevesebb csaló próbálkozott, bár még mindig akadnak...

Novák Előd,
az OVB jobbikos tagja

 

Vámos György: Múltkivágó

A közszolgálati tévével kapcsolatban sok mindent megértem már, és azt hiszem, sokunk kívánságát mondom ki azzal, hogy a választások után valóban a köz szolgálatába kell kerüljön a Magyar Televízió! Az elmúlt szombati Verebes-szereplés egyszerűen csak alul-, de egyben felülmúlhatatlan is volt. A riportalanynak talán meg sem kellett volna szólalnia, sőt be sem kellett volna mennie a stúdióba. Elég lett volna, ha betesznek egy széket – és ráírják a nevét. Titulusként pedig azt: a múlt, ami egyben a jelenünk. Verebes pedig kérdezhetett és válaszolhatott volna is egyben. Ez úgyis nagyon megy neki, kiváltképp, ha a riportalany erősen balról jön, mert ez az ő szívéhez igazán közel áll.

 

Kivágó Iván Györgyné, a vendég. Röviden: egykori kémelhárító alezredes, de ki tudja, talán még ma is az. Önéletrajzából: 1972-től a Belügyminisztérium azon osztályán tevékenykedett, ahol az idegenforgalomban, illetve az amnesztiával hazatértek között végeztek elhárító tevékenységet. Bármilyen más süket meghatározás teljesen felesleges, kár szépíteni a dolgot, hacsak valaki a hivatalos verzióval nem kíván vitába keveredni. Kivágó Iván Györgyné többszörösen kistafírozott soroksári alpolgármester, akinek havi bevétele – négy-öt helyről – egymillió forint, avval próbálta szépíteni bizonyítványát, hogy még az Antall-kormány idején is alkalmazásban állt a BM-nél.

 

Csak adalék: több kormányzati cikluson át szolgálhatott ugyanezen Belügyminisztériumban Császárné Lábas Jolika, minden titkok tudója is. Ő adta ki az igazolást, miszerint "az ávón nem vertek" – időnként ugyan kezeltek sokféle kínzóeszközzel, sőt voltak olyanok, akiket egyenesen a halálba küldtek. Nos, gondolkozzanak el ezeken a tényeken. Volt-e egyáltalán rendszerváltás? Ma már sokan arra hivatkoznak, hogy utasításra tettek mindent. Egyszer Druckernét – azt hiszem, nem ismeretlen önök előtt e név sem –, szóval, a rendőr-alezredes asszonyt, az útlevélalosztály egykori vezetőjét megkérdeztem arról, miért utasította el évekkel ezelőtt útlevélkérelmemet. Csak annyit mondott: parancsra tette.

 

Nyilvánvaló tehát, mindenki mindent parancsra tett. De ki adta ki azt a parancsot? Nem kellett ezeknek semmiféle parancs, zsigerből is boldogan szolgálták az államhatalmat. Szeretem, amikor azt mondják a régi elvtársakra, "rendes volt". Aczél György is rendes ember volt – a családjához. Kádár – és egykori ávós felesége is – puritán volt, de csak azért, mert a bolsevik igénytelenség működött benne. Igaz, vadászni azért szeretett, és terrorizálni népét, amely ezt rendességnek tudta be. Apró Antal is "jó" ember volt, csak éppen bűnös cinkosságát, a megtorlásban való szerepét ne feledjük, arról nem beszélve, hogy élete végéig a kommunisták által rabolt zsidó villában élt – családjával. Marosán, Biszku is rendes emberek voltak… ’56 leverése után megtorlást követeltek, és akasztattak. Itt mindenki rendes volt tehát, ezért nem volt felelősségre vonás, miért is lett volna, hiszen "rendes" embereket nem lehet felelősségre vonni. Kivágóné múltja sem számít, még ha ez jelene is, épp ezért lehet az MSZ(M)P jelöltje. De hát kit is jelölhet, kit is ajánlhat egy olyan párt, amelyben az egykori cenzor alosztály vezetője pártelnök lehet? Vegyük végre észre, itt semmi sem változott, Kivágóné – és társai – sem, aki még azt is elhiteti, hogy átérzi a szegények problémáját. Ennél az lett volna csak szebb, ha azt mondja az interjúban, hogy akik ellen annak idején parancsot adott, azokat sajnálja, sőt együtt érez velük.

 

Verebes persze boldogan alákérdezett. Teheti, ameddig csak hagyjuk. Íme, egy újabb antalli örökség jött elő: Kivágóné. Még mennyi ilyen örökség lehet? Gondoljunk csak a KISZ-vagyonból első milliárdjaikat megszerzőkre, vagy az ávós gyerekek pártjára. A titkosszolgálatok elszabotált, titkosított anyagaira, a fillérekért átjátszott nemzeti vagyonra. Pedig meg tudnánk nevezni a kommunista milliárdosokat, hiszen ismerjük őket.

 

Nem tudom, mire várunk még. Hányan vannak még köztünk pozícióban életünk egykori megnyomorítói? Mint például az NBH nyugdíjas sajtósa, aki először ávós volt, majd III/akárhányas. De dolgozik ott humánpolitikával foglalkozó, Rómában egykori békepapokat beszervező alezredes is. Ha pedig nagyon kutakodunk a múltban, amely akár jelenünk is lehetne, gyártanak rólunk is papírokat, hogy közéjük tartozók voltunk. Mert ez könnyen megy nekik. Tehetik, hiszen a mai napig sem tudjuk, milyen iratok, dossziék kerültek zúzdába.

 

Ide jutott az ország: sehova. Azt hittük, az ÁVH, a belső karhatalom, a munkásőrség szétszéledt, mert mi ezt bárgyún el akartuk hinni. Vérszomjasan várnak, hogy bármikor lecsaphassanak ránk. Miért nem tetszettünk igazi rendszerváltást csinálni?

 

Vámos György

Kiskunlacháza 2.

*"Akasztott ember házában nem illik kötelet emlegetni" - tartja a régi mondás.* 
 
Tényleg nem. Ahol megeriszakoltak és brutálisan meggyilkoltak egy tizennégy éves 
gyereklányt, ott pedig végképp "nem illik" lerángatni a biciklijéril egy tizenkét esztendis 
másik gyereklányt. Lerángatni, aztán kirabolni, közben ujját törni, s elképesztien undorító 
állatságokat üvöltözni az arcába arról, hogy mit is tennének vele igazából. Majd amikor a 
rémült kislány összepisili magát félelmében, akkor jó nagyokat röhögni rajta. Mindez a minap 
történt Kiskunlacházán. 
Ne kérdezzék, elmondom: nyolc cigány kölök volt a tettes. A Neue Zürcher Zeitung és a 
hazai hazugok kedvéért kimondom azt is: nyolc állat. Akik nyolcan esnek neki egy tizenkét 
éves kislánynak, azok eo ipso állatok. 
 
Az eset után sietve nyilatkozott egy Kolompár Orbán nevű gyanúsított - i a hazai cigányság 
szószólója, hát ki más is lehetne, Istenem... -, és azt mondta, hogy a kiskunlacházi eset 
"gyerekcsíny volt", semmi más. 
 
No, hát akkor vannak kérdéseim. 
 
1.: Van-e magának gyereke, Kolompár gyanúsított? Mondjuk leánygyereke... 
 
2.: Mit szólna, maga, Kolompár gyanúsított, ha leánygyerekét körülvenné nyolc kan magyar 
állat, lerángatnák a biciklijéril, kirabolnák, s közben beígérnének neki némi csoportos 
szexet? Mit szólnál, Kolompár, te szemétláda ? Legyintenél, s mondanád. "Ugyan már, 
gyerekcsíny..."? 
 
Válaszolok erre a kérdésre, Kolompár, helyetted. Ha ez megtörténne a lányoddal, nyilvános 
idegrohamba fognál. S idecsidítenéd a világot, igazolandó a magyarországi rasszizmust. S 
melléd állnának a többi hazugok és aljasok és nyomorultak és megélhetésiek, s mondanák, 
hogy bizony-bizony! S születnének újságcikkek, írna hosszasan a Neue Zürcher Zeitung 
meg a New York Times, és le lennénk járatva a világ elitt, alaposan. 
 
Miért ? Miért van ez így ? Miért kell ennek így lennie ? Miért nem megy most el csoportosan 
az összes állítólagos jogvédi Kiskunlacházára, és tart néma felvonulást, egy cigány állatok 
által megvert, meggyalázott magyar kislány védelmében ? 
Miért nem jelenti ki az összes gusztustalan, hogy nem torheti tovább az, ami a magyar 
falvakban és városokban és egyes fivárosi kerületekben folyik ? Miért nem hajlandók 
elismerni, hogy a magyarok ellen is hadjárat zajlik itt ? 
Miért ? 
Azért, amiért Horák Nóri temetésén nem jelent meg a jogvédik csapata. Amiért Horák 
Nóriért nem ajánlott fel a rendirség tízmilliót mindjárt, hanem hazudozott és kussolt. Amiért 
Szögi Lajos temetése sem lett néma tüntetés az állatias cigány erőszak ellen. Amiért a 
cigány lányt felpofozó fiatalok mindjárt előzetesbe kerültek, de az ebbil a nyolc állatból 
elfogott három szabadlábon védekezik. 
Amiért a Szögi tanár urat agyonverik közül ketti már odahaza van, és nincsen ítélet egy 
sem, három év alatt. Ezért. Mert csak a mi fájdalmunk, megaláztatásunk, kínunk, halálunk 
nem számít. A mindenki másé viszont országos, sit, mindjárt az egész világra tartozó 
skandalum. 
 
Ezúton is felszólítom akkor a Neue Zürcher Zeitung emberi jogokra oly nagyon érzékeny 
munkatársait, hogy hajrá! Irány Kiskunlacháza, lehet készíteni riportot. Tessék csak 
megkérdezni a szüliket, mit gondolnak a dolgokról s a helyi cigányokkal való együttélés 
lehetiségeiril. Nem ám ülünk otthon Svájcban, és írogatunk szemét hazugságokat, 
melyeket súgnak itthonról gusztustalanék, hanem el  kell menni az élet sorojébe, 
Mélymagyarországba! 
 
Maga meg, Kolompár gyanúsított, tanúsítson némi megbánást és önmérsékletet, ameddig 
még lehet ! Ajánlom ! 
 
S végül ismét és újra: minden becsületes cigány honfitársunk a honfitársunk. Iket hátrány, 
megkülönböztetés nem érheti azért, mert cigánynak születtek. 
 
Innen indulunk. A többi csak mocsok hazugság. 
 
*Bayer Zsolt* 

2009. május 11., hétfő

További plakátok...






Balczó András: Magyarország zsidó gyarmat

Szenvedésbe ágyazott gyönyörűség - Balczó Andrással beszélget Kocsis L. Mihály

"Úgy látszik, ha elmondja valaki egy bizonyos helyzetben, hogy mit lát, mit tapasztal, azt kockáztatja, hogy megvádolják ezzel. Meséltem azt a bizonyos tévéinterjút, amelyben kimondtam azt, hogy Magyarország zsidó hódoltsági terület, s hogy erre hogyan reagáltak egynémely zsidó vezetők. ("Igaz, de minek ezt kimondani...") Kínálkozik egy párhuzam. A százötven éves török megszállás idején odamegy valaki, egy magyar ember, a budai pasához és azt mondja neki: kérem, Magyarország török hódoltsági terület. Vajon mit tesz erre a pasa? "Igen, és mit akar ezzel mondani?" Legfeljebb visszakérdez. Hiszen nyilván ők is észrevették már, hogy itt vannak Magyarországon. Itt vannak legalább száz éve. Ez tény, mit lehet erről beszélni."

- Kényes kérdést szeretnék fölvetni...

- Az jó! Nagyon jó!

- Beszéljünk arról, hogy miért bélyegeznek téged egyesek antiszemitának. Kétségkívül neked is megvolt a magad "Nappali holdja", vagyis az az írása, amelyben expressis verbis megfogalmaztad véleményedet a zsidóságról. Illetve - pontosabb, ha így mondom - a zsidóság, úgymond, "világhatalmi pozícióra" törekvő részéről. Ez az írás A sikerről címet viselte, több szerkesztőséget megjárt, s végül a sokak szemében eleve botránykő Magyar Fórum hasábjain jelent meg.

- A pénz a földön hever, csak le kell érte feküdni...

- Értem, mire gondolsz. Arra, amihez mindig vissza-visszatérsz, vagyis hogy az embernek mindig ki kell mondania a gondolatait.

- Mert nem tehet mást. Nem szabad mást tennie! Feltéve, ha nem akar magának rosszat. A kétszerkettőre nem lehet mást mondani, csak azt, hogy négy. Mert különben elveszíti az ember lába alól a talajt. A világban rengeteg erő hat abban az irányba, hogy az ember ne azt mondja, amit lát és gondol, hanem a helyett mondjon valami mást. Egyébként ez mindig így volt, most is így van. Jézus azt mondta: a ti beszédetek legyen igen igen, és nem nem. Ha látok egy pohár tejet, akkor nem mondhatom arra, hogy világos. Azt kell mondanom, hogy fehér. A korom nem sötét, hanem fekete. Ma az a legnagyobb baj ebben az országban, hogy az emberek nem merik kimondani azt, amit látnak és tudnak. Kétségtelen, hogy sokszor hátrányokkal jár a kimondás. Rövidtávon! De - ahogy már beszéltünk róla - mindenki, aki csak a haláláig tervez, rövidtávú terveket készít. Aki tudja azt, hogy a halál után folytatódik az élete, annak "befektetéseket" kell eszközölnie. Ezért, szerintem, nem lehet tekintettel az ember semmiféle "érzékenységekre", amikor az igazságot kell kimondania.

- Hogy került a "csizma az asztalra"? Egy ilyen írásba, amelyet a gyanútlan olvasó úgy vesz kézbe, hogy nyilvánvalóan a sportsikerekről szóló elmélkedés, hiszen "a" Balczó írta. És egyszer csak, bumm, előkerül a zsidóság, bibliai "bűnével", és mai kivételes, ám de meg nem érdemelt - megpróbálom röviden összefoglalni minősítésedet - pozíciójával együtt. Őszintén szólva, nem csodálható, ha a liberális oldalon emiatt az antiszemitizmus gyanújába keveredsz.

- Milyen gyanúról beszélsz?

- A vádaskodásokról. Hogy a másik oldalon úgy tekintenek rád...

- Nem a "másik oldalon", hanem a zsidók tekintenek (esetleg) így rám. De ez is furcsa dolog. Mert folyamatosan azt tapasztalom, hogy a zsidók inkább becsülik azt, aki ki meri mondani róluk, amit gondol.

- Én nem így tapasztalom.

- Jó! Nyilvánosan nem, de maguk között, sőt akár előttem is. Valamikor még nyolcvankilencben kaptam egy félórányi időt a tévétől élő egyenes adásban, és akkor többek között azt mondtam: Magyarország zsidó hódoltsági terület, és hogy nincs más megoldás sem a magyarok, sem a zsidók számára, mint elfogadni Jézust: Krisztusnak, vagyis Isten egyszülött Fiának. Ez után az egyik jó barátom, akivel többek között együtt tenyésztettünk lovat - a feleségének az apja pedig az az igazságügyi orvos-szakértő volt, akiről Benedek István azt mondta, hogy "a véres kezű Kelemen", aki egyébként Nagy Imrével töltötte a kivégzés előtti éjszakát és Tóth Ilona halálos ítéletére is ő "ütötte rá" a bélyegzőt; jó barátok voltunk, gyakran vendégeskedtem náluk -, szóval, ez a jó barátom mesélte el, hogy ismert zsidó vezetők úgy reagáltak erre a műsorra (bejáratos volt ezekbe a körökbe), hogy minek kellett ezt Balczónak kimondania. Tehát nem azt mondták, hogy Balczó hazudik, vagy hogy túloz, hanem azt, hogy "igaz, igaz, amit Balczó mond, de minek kell azt kimondani". Itt van a kutya elásva. Legyen világosság! És lőn. "Magyarország zsidó hódoltsági terület." Ebben nincs semmi vád. Ez tény. Megállapítom.

- De ezt a "tényt" tagadják, s nem csak az érintettek.

- Nem érted? Éppen azt mesélem neked, hogy maguk a zsidó vezetők ismerték el Zoli barátom előtt. "Igaz! De nem kell kimondani." Becsületes diagnózist készíteni a világ állapotáról, s azon belül Magyarországról, ma nem lehet anélkül, hogy nem kapná meg az illető homlokára az antiszemita bélyeget. Azt tapasztalom, hogy az emberben a felismert, de ki nem mondott igazság elkezd rohadni.

- Miből jutottál arra a felismerésre, amit abban a bizonyos cikkben, illetve az említett rádióműsorban is kimondtál?

- Azokhoz a milliókhoz tartozom, akik ehhez a felismeréshez - veled együtt! - eljutottak. De én mindig azt "tapasztaltam", amit a Biblia mond: az Isten-szeretőknek
minden a javukra válik. Vagyis ha valamit forraltak ellenem, ha méltánytalanságok értek satöbbi, mindig, minden úgy forogta ki magát, hogy végül a hasznomra vált. Tehát én máshogy gondolok az esetleges méltánytalanságokra, hátrányos megkülönböztetésekre is. Itt volt például a "nemzet sportolója" cím. Tudom, hogy néhányan mindent megtettek azért, hogy én ne kerüljek a tizenkét legjobb közé. És én megint átélhettem azt, amit a Biblia így fogalmaz: "Ellenségeid lábainál asztalt terítek neked..." Biztosan tudtam, hogy nekem az is jó lesz, ha beválasztanak, és az is, ha nem választanak. Semmiféle szorongás nem volt bennem, és biztos vagyok abban, hogy ha nem választanak, akkor sem szaladgáltam volna fűhöz-fához. Ha igen, jó. Ha nem, úgy is jó. Végül beválasztottak, mert talán mégis ez volt a kisebbik rossz az ő szemükkel nézve.

- Visszatérve a kiinduláshoz, vagyis a te cikkedhez, amit "a sikerről" írtál. Ebből idézem: "A faji alapon elkülönült zsidó kisebbség - hitetlenségükre méltán alapozva - úgy megoldotta a magyar kérdést, hogy le a kalappal. Önvédelmi harcaikban lassan a mi nemzetünk pusztul. A legyőzetést szimbolizálni kellene. Ahogy József Attiláról, Bajcsy Zsilinszky Endréről csak ülő szobrot engedtek készíteni annak idején, az Aradi Vértanúkról mai napig semmit, úgy a jószándékú magyar szenátoroknak vásárolhatnának száz-kétszáz fehér botot." Ezek a mondatok egyáltalán nem következnek a cikkben addig megfogalmazottakból...

- Ez nem így van. Három lépcsőben van ez a cikk megszerkesztve. Az elsőben az egyes emberről beszélek, aki a sikerért küzd, de azt csak a "lélek násza" állapotában érheti el. A második lépcső az emberekből összeszervezett közösség, a nemzet. A harmadik pedig a mostani (a cikk megírásakor a kilencvenes évek elején voltunk) helyzet. Ha pedig valaki az ország akkori és mai helyzetéről igényes elemzést kíván készíteni, nem kerülheti meg a hatalmi leosztás kérdését. Akik kihagyják, azok mellébeszélnek. Figyeld meg, azokat futtatják a legjobban, akik úgy jutnak el a lényeg közelébe, hogy végül nem mondják ki azt. A végső elszámolásnál azonban csak egy kérdés van. Tudtad-e, hogy mi az igazság, kimondtad-e, a szerint éltél és dolgoztál? Mellébeszéltél? Tehát nem bíztál bennem, nem hittél nekem.

Rám azt mondják, hogy antiszemita vagyok. Nem vagyok az. De úgy látszik, ha elmondja valaki egy bizonyos helyzetben, hogy mit lát, mit tapasztal, azt kockáztatja, hogy megvádolják ezzel. Meséltem azt a bizonyos tévéinterjút, amelyben kimondtam azt, hogy Magyarország zsidó hódoltsági terület, s hogy erre hogyan reagáltak egynémely zsidó vezetők. ("Igaz, de minek ezt kimondani...") Kínálkozik egy párhuzam. A százötven éves török megszállás idején odamegy valaki, egy magyar ember, a budai pasához és azt mondja neki: kérem, Magyarország török hódoltsági terület. Vajon mit tesz erre a pasa? "Igen, és mit akar ezzel mondani?" Legfeljebb visszakérdez. Hiszen nyilván ők is észrevették már, hogy itt vannak Magyarországon. Itt vannak legalább száz éve. Ez tény, mit lehet erről beszélni. Akar-e valami lényegeset mondani, jóember? A törökök tudták, hogy a keresztény magyar nép nem igazán szereti őket, de ez nem izgatott közülük különösképpen senkit; önmagában nem volt "gondolatbűn" nem szeretni a törököt. Ma más a helyzet. Ahogy József Attila mondja a Dunánál című versében: "a meghódoltak kínja meggyötör"... Ma a meghódoltnak (már beszéltünk róla) a lelke is kell! Elvárják a meghódoltaktól a hazugságot: nincsen is hódoltság, minden rendben, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyunk elégedve. De talán, úgymond, előnye is van az antiszemitizmus vádjának, amit a nyakamba akasztottak. Nincsen veszíteni valóm. Ha megpróbálnék ebből kihátrálni, magyarázkodni, forgolódni, az olyan lenne, mintha a kígyó meg akarna fordulni a gázcsőben, nem megy... Én persze nem tudok semmit tenni a mai hódoltságunk ellen, mint ahogy az időjárás ellen sem tehetek semmit. De ha esik az eső, akkor ne mondhassam el, hogy kérem szépen, most esik az eső? Amikor már ez is tilos, az a lelkek elleni közvetlen támadás. "Ki tiltja meg, hogy elmondjam, mi bántott hazafelé menet?" - ez is József Attila. Hogy kit, mi bánt - szerintem - ez elmondható. Az kell hogy legyen! Volt egy olasz film, Serafino, amelyben a főhőst bolondnak nyilváníttatják az örökség kedvéért, jó, rendben van, Serafino elmegy a rokonaihoz és megdobálja őket valami pizzatészta-félével, mindennel, ami a keze ügyébe esik. Ja, ha egyszer bolond, akkor "illik" úgy is viselkednie! Nem igaz? Miért félnék én kimondani azt, amit gondolok? Miért lopnám meg a magam életét? Vagy azokét, akik olvassák vagy hallgatják, hogy mit mondok? Ha egyszer elkezd az ember C dúrban énekelni, akkor nem válthat át fisz mollba. Ha tehát azt mondom - halkan, következetesen, félreérthetetlenül -, amit látok és tapasztalok a mai Magyarországon, semmilyen... "anti" nem vagyok. Fekszik egy ember a földön, egy másik áll a nyakán, szöges bakancsban, a fekvő ember felszól: elnézést, uram, de a nyakamon tetszik állni. A bakancsos csípőre teszi a kezét: mi van, szóval magának nem tetszik, hogy bakancs van a lábamon?! Bocsánat, a nyakamon áll, Kohn úr! Úgy? Szóval, maga antiszemita!

- Nem volna szerencsés leírni ezt a példázatot...

- Dehogynem! Miért? Nyugodtan! Ez a tény, mindenki tudja. Az előtérben mozognak ezek a szerencsétlen figurák, Medgyessy meg Gyurcsány, ők az intézők... A háttérben pedig matatnak, akik matatnak.

- Te egyszer már kivívtad helyed a Kirekesztők című összeállításban.

- Úgy van. Legfeljebb még egy strigulát húznak a nevem mellé.

- ...az egyik oldalon tehát Jézus., a másikon Lucifer.

- Lucifer okos, rengeteg ötlete van, ma úgy mondanák: nagyon innovatív. De csakis úgy tud gondolkodni, ahogy a természetéből fakad. Lopni, csalni, hazudni, ölni... ez az eszközrendszere. Ettől nem tud elszakadni. Nagyhatalom, de van egy nála nagyobb hatalom, és ez Jézus hatalma. "Nekem adatott
minden hatalom mennyen és földön..." Meghalt a keresztfán és harmadnapra feltámadt. Ezzel eldőlt a csata. Jézus javára. "Aki énbennem hisz és alámerítkezik, az üdvözül..." Rajtunk múlik, hogy a halálunk után mi történik velünk. "Nyomorúságotok lesz itt, ezen a földön, de bízzatok, mert én legyőztem a világot..." Nagy tévedés azt hinni, hogy a kereszténység olyan, mint langyos vízben lubickolni. Ahogy annak a sportolónak, aki maga elé tűz egy magasabb célt, szenvedésben is van része. Szenvedésben, de nem keserűségben! Nagy különbség. A sport, amint a kereszténység - szenvedésbe ágyazott gyönyörűség! Ez a kulcsmondat. És jó lelkiismerettel mondom - mint egykor Pál apostol -, hogy ezt az Úrtól vettem...

- A megváltással a harc eldőlt, mondod. De a harc kétezer év után is változatlan hevességgel folyik Jó és Rossz között, és valljuk be, a Rossz egyre javítja a pozícióit... Hogyan higgyünk mégis a Jó végső győzelmében? Csak a halál által, illetve után?

- Azt is mondja Pál apostol: örvendjetek, újra mondom, örvendjetek! A halál előtti életnek is megvan a sok és sokféle szépsége, öröme, boldogsága. Örvendjetek! Mert szép az élet. És van a remény! De mindenkinek külön-külön versenyfutása van. A küzdelem a lelkünkben folyik Jó és Rossz között. Hova állunk? Mit mondunk ki? Hova és mivel invesztálunk be? Melyik oldal javára?

- És hogy a Jó vagy a Rossz szerez-e meg magának.

- Ez a szabad akaratunk felelőssége. Szabadon döntöm el, hogy ide állok, vagy oda állok. Felemelem ezt a golyóstollat, vagy leteszem. Kimondom, vagy nem mondom ki. Lapítok, vagy nem lapítok. Azt vettem észre, hogy egy idő után az ember megérzi, hogy mi a jó, mi a szükséges, és mi a tilos. És mi a mindegy. De van, amit az embernek meg muszáj tennie, és van, amit muszáj meg nem tennie! Nagyon gyakran először azt érzi meg az ember, hogy mit nem szabad. Ha tartja magát a tiltáshoz, egy idő után kiderül, hogy mi az, amit viszont meg kell tennie. Egy idő után az Isten megszánja az elkeseredettet. Így van: "nem kísért meg erőtökön felül". Nem mondom, hogy jó szakasz ez az ember életében, amikor valamiről tudja, hogy tilos, és ehhez tartja magát, pedig esetleg egzisztenciális bizonytalansággal jár együtt. Szenved, nyög, szuszorog. De ha kitart ebben, ha ragaszkodik a felismert tiltáshoz - megmarad ebben a hűségben -, akkor valami gazdagodás történik. Előbbre lép az ember. Ha nem veszi be a cselt, amely úton-útfélen fenyegeti, akkor valami... megköt az emberben, valami, amiről tudja, hogy szükséges. Az életrevalóság fontos, de ennél sokkal fontosabb az örökéletre-valóság...