2009. november 17., kedd

Tudsz-e nemet mondani?

Lance Corporal Joe Glenton hivatásos katona az angol hadseregnél. A 27 éves fiatalember Afganisztánban szolgált – most pedig akár 10 év börtönbüntetés vár rá, mert ellent mert mondani a hatalomnak.

A katona valószínűleg látott egyet mást, mert hazalátogatása után megtagadta a visszatérést Afganisztánba. Ezért már eleve vád alatt állt, de ezt még tetézte azzal, hogy egytüntetést is szervezett Londonban, melyen több mint 5 000 ember vett részt. Joe a felvonuláson elmondta, hogy a látottak indították őt arra, hogy megkérdőjelezze saját szerepét ebben az igazságtalan háborúban.

„Azért vagyok itt, hogy mellétek álljak, mert hiszem, hogy nagy hibákat követünk el Afganisztánban.

Nem tudok jó lelkiismerettel részt venni ebben. A törvény kötelez és morális kötelességem megpróbálni és megállítani őket.

Katona vagyok és a fegyverek a szakmám. Számítottam rá, hogy a háborúba kell mennem, de reméltem, hogy a szükség, hogy megvédjem az ország érdekeit, legális és indokolható. Azt gondolom, ez nem túl nagy kérés.

Mostanra kétségtelenné vált, hogy e konfliktus se nem legális, se nem igazolható, és ezért kell hogy ellenezzem azt.”

Joe Glentont öt másik társával letartóztatták a tüntetés alatt. Azért, mert megtagadta a parancsot, hogy vissztérjen a háborúba, 2 év szabadságvesztésre ítélhetik, de a Stop War Coalition szerint az új vádakkal együtt ez az idő akár 10 évre is változhat.

„Az emberek mind azt mondják, hogy bátor vagyok, de én nem érzem bátornak magam – sőt, meglehetősen meg vagyok rémülve. De ez nem fog megállítani, folytani fogom, amit elkezdtem.

Nem fognak elhallgattatni. Tovább fogok beszélni és tenni, amit helyesnek tartok.

Egész életemben együtt kell élnem azzal, ha nem teszem.”

Felemelő, csodálatos történet ez egy emberről, aki megtanult nemet mondani. Aki azt teszi, amit a szíve diktál, amit helyesnek érez, és nem rettentik el a következmények, bármennyire is félelmetesek azok.

Joe Glentont felébredt a mély álomból, melybe a vezető elit taszított minket. Számot vetett eddigi életével és szembefordult a hazugságokkal. A változás és változtatás útjára lépett.

Te készen állsz megtenni ugyanezt?

Forrás: Daily Mail

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése