2009. augusztus 21., péntek

Tiszaújvárosi cigány vezető: cigányok állnak a gyilkosságok mögött!

Megdől a fekete terepjárós náci mítosza?Megdől a fekete terepjárós náci mítosza?"Én tudom, kik vannak a közel másfél éve tartó roma gyilkosságok mögött. Tisztában vagyok vele, hogy ezek súlyos szavak, de vállalom értük a felelősséget" - mondta Kiss Károly, a Tiszaújvárosi Cigány Kisebbségi Önkormányzat vezetője a Tiszaújvárosi Krónika munkatársának.

- Itt sohasem lesz rend, azok, akik ebben érdekeltek, nem tűzték ki célul a megoldást. A pénzek egymás kezében landolnak. Az eddigi hat halálos áldozat közül ötnek semmi köze nem volt a korrupcióhoz, mindössze egyetlen ember temetésén derült ki, hogy kábítószer van a dolog mögött.

- Nem fél ezeket nyilvánosságra hozni?
- De igen! Engem is megfenyegettek már. Valamelyik este egy fekete Mercedes állt meg a házam előtt. Nem mentem ki a kapuba, magas kerítésem van. Kintről üvöltöztek, ha nem hagyom abba saját nyomozásaimat, akkor megnézhetem magam. Márpedig én felveszem a harcot mindenkivel.

- Miért nem a rendőröknek mondja ezeket? Százmilliót kaszálhatna, ha tényleg bizonyítani tud mindent.

- Már elmondtam. Kihallgattak a városi kapitányságon, remélem, elraktározzák és továbbadják az információimat. Azt is közöltem velük, csak akkor mondok neveket, ha személyi védelmet kapok, én és a családom is. Kizárólag az országos rendőrfőkapitánynak vagyok hajlandó elmondani mindent.

- Mégis, mi a háttér?
- Én is olvastam a nyomozók találgatásait. Nem kell messzire menni. Itt Borsodban kell keresni a romák között a vétkeseket. Amikor a nagycsécsi temetés volt, akkor én beszélgettem néhányukkal. Három, egyenként ötvenfős társaság tartja kezében a roma ügyeket. Vannak közöttük magyarok is, olyanok, akik az idegenlégióban szolgáltak. Az irányítás viszont Pestről jön, magas rangú egyenruhásoktól. Ez biztos.

- Nem tart attól, hogy ezt senki nem hiszi el? Holnap pedig a sörétes önt találja meg?

- De igen, viszont a lelkiismeretem tiszta.

- Azt mondta az imént, hogy egyetlen esetben korrupció is szerepet játszott.
- A tiszalöki megölt férfi Tiszavasváriban dolgozott. A gyógyszergyárban. Ott hozzá lehet jutni bizonyos drogok alapanyagaihoz is. Ebből már következtethet mindenki.

- Mi a helyzet Tiszaújvárosban?
- Itt szerencsére még béke van és remélem így is marad. Az önkormányzattól minden segítséget megkapunk, a helyi romák nyolcvan százaléka becsületesen dolgozik. A többiek nem, de nem is akarnak. Velük hamarosan elbeszélgetek majd.

boon.hu - barikád.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése